Analytiikan auditointi
Väärä tieto on vaarallista päätöksenteossa,
mutta puuttuvaan tietoon harvoin luotetaan.
Google Analytics
Google Analytics on onnistuneen online-mainonnan kulmakivi. Ei vain niin, että nähtäisiin miten menee, vaan se on pääasiallinen datan lähde Googlen Adsin toiminnassa.
Kun mainonta hyödyntää koneoppimista kohdennuksessa, on tärkeää, että järjestelmään syötettävä data on oikein. Muuten kampanja kohdistuu väärin, tulokset ovat heikkoja ja mediabudjettia menee hukkaan.
Jos yritys tekee dataan perustuvia päätöksiä, on dataan voitava luottaa. Muuten on suuri riski tehdä vääriä päätöksiä, eikä yritys välttämättä ole edes tietoinen riskistä.
Google Analytics -auditoinnin sisältö
Orange tekee Google Analytics -auditointeja. Asiantuntijamme käy Google Analytics -tilin läpi ja tuottaa selkeän raportin, johon on listattu muutosehdotukset priorisoituna.
Auditoinnin sisältö vaihtelee asiakas- ja sivustokohtaisesti, mutta pyrimme vastaamaan ainakin seuraaviin tietoihin:
Google Analytics -raportit
- Kertyykö analytiikkaan henkilötietoja?
- Kertyykö liikenne oikeisiin kanaviin?
- Indikoiko välitön poistumisprosentti virheistä?
- Onko konversioseuranta kunnossa?
Datan keräys
- Onko usean verkkotunnuksen seuranta tehty oikein?
- Ovatko IP-osoitteet anonymisoitu?
- Onko Google Analytics -seurantakoodi ajantasainen?
- Onko dataLayer asennettu oikein?
Näkymäkohtaiset asetukset
- Ovatko raportointinäkymän suodattimet kunnossa?
- Kertyykö duplikaattidataa?
- Ovatko sijainti- ja aikavyöhykeasetukset kunnossa?
- Onko konversioseuranta kunnossa?
- Hyödynnetäänkö myyntisuppiloita?
- Onko verkkokaupan seuranta kunnossa?
- Onko sivustohaku seurannassa?
- Ovarko parametrisuodatukset tehty oikein?
Keksien hallinta
- Onko evästehallinta GDPR:n mukainen?
- Toimiiko evästeluvitus oikein?
- Tuhoaako evästebannerin käyttö dataa?
Verkko-ominaisuuden asetukset
- Onko analytiikkatapahtumien määrä OK?
- Onko Google Search Console -linkitys tehty oikein?
- Ovatko suodattimet kunnossa?
- Ovatko demografiatiedot käytettävissä?
- Ovatko uudelleenmarkkinointitoiminnot käytettävissä?
- Onko mainosraportointi käytössä?
- Ovatko maksuväyläviittaukset poissuljettu liikenteestä?
Auditoinnin jälkeen
Auditoinnista tuotetaan selkeä PDF-muotoinen raportti, johon on kirjattu havainnot priorisoituna virheiden vakavuuden mukaan. Analytiikkakumppani voi tehdä korjaukset analytiikkaan tuottamamme listan perusteella.
Orangelta saat myös analytiikkapalvelua – voimme laittaa hommat kuntoon puolestasi ja perehdyttää yrityksesi henkilöitä Analyticsin käytössä.
Kaipaatko sparrailua tai tukea digimarkkinointiisi?
Orange on holistinen mainostoimisto, jossa katsotaan kokonaiskuvaa laajemmin. Meiltä saat aikuisten oikeasti kaikki mainostoimistopalvelut tehokkaasti saman katon alta.
Tervetuloa tekemään tuloksellista markkinointiviestintää.