Siitä piti tulla kaikkien aikojen matkailuvuosi, mutta maaliskuussa 2020 suunnitelmat muuttuivat. Tehdyt kampanjat siirrettiin sivuun ja uusia luotiin nopeasti mutta kunnianhimoisesti päivän tilanteen mukaan. Ruotsinlaiva suuntasi Riikaan ja Maarianhamina koki kaikkien aikojen turistitulvan. Hyvällä yhteistyöllä asiat sujuivat. Katso miten.
Printit
Kun Korona-pandemia sulki perinteiset laivareitit, Tallink Silja katsoi rohkeasti horisonttiin ja otti uuden suunnan Riikaan. Syntyi kesän 2020 menestysristeily, jonka suosiota siivitettiin näyttävällä kampanjoinnilla Tallink Siljan omissa kanavissa ja mainonnalla digissä, somessa ja printissä. Yleisön pyynnöstä suosikkiristeily tekee paluun vuonna 2021.
Vuosi 2020 ei mennyt matkailussa niin kuin piti. Pandemiarajoitukset yhdistivät matkailualan toimijat ja näin syntyi alan yhteinen ”Suomi tarvitsee matkustusta” -teema. Tallink Silja muistutti omassa kampanjassaan vastuullisesta matkailusta tuomalla mukaan rakastetun Harri Hylje -maskottinsa ja sen kaipuun yhteisestä matkateosta niin myötä- kuin vastatuulissa.