Hyppää pääsisältöön

Työ: Hullut Päivät - keskiviikosta sunnuntaihin

Asiakas
Stockmann
Kategoria(t)
Kuvasto, TV, Ulkomainonta, Radio, Printti, POS-materiaali
Kuvaus
Stockmannin kaikkien aikojen suosituin kampanja. Ilmiö, jolle ei ole vertaa. Verkkokaupan myötä Hullut Päivät on levinnyt tavaratalopaikkakuntien lisäksi koko Suomeen.

Lähtökohta

Kevään ja syksyn merkki on katukuvan muuttuminen keltaiseksi. Hullut Päivät on jo yli 30 vuoden ajan saanut shoppailijat sekaisin parhailla brändeillä ja hullunhalvoilla hinnoilla. Poikkeukselliseksi kampanjan tekee monisatasivuisen kuvaston sujuva taitto, jopa päivässä muuttuvien sisältöjen onnistunut maaliin vieminen sekä tutun Haamu-hahmon tuominen mukaan uusin kujein ja lasautuksin.

Ratkaisu

Hullut Päivät on löytänyt vakiintuneen kampanjamuodon, jossa hyödynnetään tuttujen medioiden lisäksi aina myös uusimpia mediaratkaisuja. Digitaalisuus on vahvasti mukana, ulkomainonnassa mm. dynaamisuus, jolloin viestit vaihtuvat pitkin päivää. Itse kampanjan perusta on pysynyt hintavetoisena, mutta uutta kokeillaan aina. Esim. keväällä 2019, josta esimerkit, tuotiin mukaan Huhuutokauppa.

Toteutukset

Kampanjan runkona toimii katalogi, tavaratalojen näyttävä POS, vahva TV, harkittu täsmäisku printillä ja tavaratalojen lähelle keskitetty digitaalinen ulkomainonta.

Printit & ilmoitukset
Ulkomainonta

Nykyään isoja diginäyttöjä, joissa dynaamisesti vaihtuvia viestejä päivän mittaan.