Hyppää pääsisältöön

Työ: Autoleasing – Auto on surkea sijoitus

Asiakas
Nordea
Kategoria(t)
Printti, Ulkomainonta, Sosiaalinen media, Verkkomainonta
Kuvaus
Nordean ja sen yhteistyökumppani ALD:n uusi Autoleasing lanseerattiin provosoivalla viestillä, jolla saatiin autoileva kansa kiinnostumaan Autoleasingista.

Lähtökohta

Muissa Pohjoismaissa yksityisleasing on hyvin suosittu. Suomessa sen osuus markkinoista on vielä pieni, mutta kiinnostus on kasvussa. Nordea yhteistyössä ALD:n kanssa toi loppuvuodesta 2019 markkinoille uuden Autoleasingin, joka alkukeväästä 2020 lanseerattiin kaikille kuluttajille. Autoleasingin kiinteä kuukausimaksu sisältää mm. huollot, korjaukset ja renkaat, eikä autoilijan tarvitse huolehtia esim. auton arvon alenemisesta. Autoilun kustannukset ovat tarkkaan tiedossa ja yllätyksiä ei tule. Nordea halusi lanseerauskampanjan, joka saisi kuluttajat ajattelemaan uudella tavalla yksityisleasingia, jolla on kallis maine.

Ratkaisu(t)

Lanseerauskampanjassa kiinnitettiin huomiota autoilun kustannuksiin, etenkin omistusauton arvon alenemiseen. Kärkenä oli provosoiva mutta vastaansanomattoman tosi väite: Auto on surkea sijoitus. Väitettä tuettiin viestillä Kaikkea ei kannata omistaa, sekä kertomalla lyhyesti, kuinka uuden auton arvo laskee satasia joka kuukausi, kun taas Autoleasingin kiinteä kuukausimaksu kattaa monet autoilun kustannukset.

Toteutukset

Helsingin Sanomissa ja Kauppalehdessä julkaistiin koko sivun mainokset ja Länsiväylän varteen laitettiin kaksi ulkomainosta. Lisäksi suunniteltiin bannerikampanja verkkoon sekä mainontaa sosiaalisessa mediassa.